Délka (mm) | 4000 |
---|---|
Hmotnost (kg) | 2705 |
Materiál | beton |
Šířka (mm) | 695 |
Výška (mm) | 800 |
Oboustranné betonové svodidlo TYP80 – průběžný díl je vyroben z vysokopevnostního provzdušněného betonu pevnostní třídy C45/55 a vyhovuje požadavkům stupně agresivity prostředí XF4, XD3 dle normy ČSN EN 206-1.
Prvky jsou vyráběny v přírodní šedé barvě betonu nebo ve žluto-černé šrafované barvě.
Svodidla představují stálý, moderní a vysoce účinný prostředek korekce dráhy silničních vozidel a jejich
možného proniknutí do protisměrných jízdních pruhů, nebo opuštění silničního tělesa. Lze instalovat
jako trvalá nebo dočasná.
Silniční záchytný systém z betonových svodidel je tvořen jednotlivými železobetonovými prvky – prefabrikáty, které jsou mezi sebou kloubově spojeny do staticky únosné řetězovky s možností výrazného využití třecí-smykové síly v uložení prvku. Tato síla umožňuje snížení míry přetížení v havarujícím vozidle.
Svodidla jsou konstruována jako poddajná, která se při nárazu vozidla deformují, a to trvale. Jsou vyráběna v typové výšce 800 mm a v provedení jednostranném nebo oboustranném. Betonová svodidla jsou Silničním záchytným systémem dle definice ČSN EN 1317-1 a TKP kap. 11.
Silniční betonové svodidlo je v současné době z hlediska záchytné funkce nejkvalitnějším a nejúčinnějším systémem. Je zařazeno ve funkční třídě H3, což je úroveň zadržení vozidla definovaná v ČSN EN 1317-2.
Instalace | provedení: